محصولات

ضررهای شستن صورت با صابون

ضررهای شستن صورت با صابون
?صورتتان را با صابون نشویید !

اگر جزو افرادی هستید که صورت خود را با آب و صابون می‌شویید، باید بدانید که صابون حاوی پاک کننده‌ی خشن و قوی بوده که باعث خشکی و التهاب پوست خواهد شد. در واقع صابون تمام چربی مورد نیاز پوست را نیز از بین می‌برد.

بسیاری از صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی خشک کننده، مواد نگهدارنده و سورفاکتانت‌ها هستند. اما صابون‌های ملایم‌تری نیز در بازار موجود است که برای شست و شوی صورت بسیار مناسب خواهد بود.

صابون‌های مخصوص شست و شوی پوست دارای سدیم هیدروکسید هستند که این هیدروکسید بر پوست تاثیر منفی نخواهد داشت و از فرمولاسیون خوبی ساخته شده است در نتیجه پس از شست و شو، رطوبت لازم برای پوست باقی خواهد ماند و خبری از خشکی پوست نخواهد بود.

بسیاری افراد هنگام بیدار شدن از خواب در صبح عادت دارند صورتشان را با صابون بشویند. اگر شما نیز جزء این دسته افراد هستید به شما توصیه می‌کنیم که این کار را ترک کنید.

صابون و سایر شوینده‌ها دارای موادی هستند که می‌تواند به پوست آسیب برساند و استفاده طولانی مدت از آن پوست صورت را خشک، زبر و کدر می‌کند.
از طرف دیگر، افرادی که پوست چربی دارند بر این باور هستند که برای کاهش چربی پوست خود بهتر است صورت خود را با شوینده‌ها و صابون بشویند در صورتی که با این کار ممکن است چربی پوست خود را دستکاری کنند و موجب چربی یا خشکی بیش از حد پوست خود و همچنین پوست پوست شدن آن و افزایش آکنه‌های پوستی شوند.

در واقع شوینده‌های شیمیایی سبب بر هم خوردن تعادل چربی بدن و پوست شما می‌شود. وجود موادی همچون سدیم لورت سولفات در مواد شیمیایی و صابون‌ها گواه بر این ادعا است که موجب خشک و حساس شدن پوست صورت می‌شود.

صورت مهم ترین قسمت بدن در زیبایی

همانطور که می دانید صورت افراد قسمتی از بدن است که در وهله اول توجه را به خود جلب می کند. زیبایی در ابتدا از صورت سنجیده می شود. بی عیب و نقص بودن پوست صورت بالاترین اثر را در نشان دادن زیبایی افراد دارد.
به همین دلیل است که سالانه هزینه های زیادی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی مربوط به صورت می شود. اما یکی از مهم ترین مسائلی که در زیبایی صورت باید به آن توجه شود مسئله شستن صورت است. این کار باید حتما انجام شود و حتما باید به درستی صورت پذیرد. زیرا در غیر این صورت آسیب های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.
باید این را بدانید که استفاده از صابون به منظور شستن صورت کار نادرستی است.

بسیاری از افراد امروزه از ژل های پاک کننده ی صورت استفاده می کنند. اما عدهی دیگری نیز هستند که همچنان از صابون ها استفاده می کنند. شاید این عده هنوز فکر می کنند که ژل های پاک کننده صورت صرفا محصولاتی تبلیغاتی هستند و برای درآمد زایی شرکت ها به بازار وارد شده اند.

در ادامه می توانید با آسیب ها و ضررهای صابون برای پوست آشنا شوید.

مضرات صابون برای پوست صورت

۱-عوض کردن pH طبیعی پوست:
با توجه به اینکه صابون های معمولی بسیار قلیایی هستند، برای صورت از لحاظ pH مناسب نیستند و در نتیجه پوست را خشک و کدر می کنند. پوست صورت به شکل طبیعی به واسطه ی روغن های موجود در خودش آبرسانی می شود. صابون این روغن های طبیعی را از بین می برد. در نتیجه دیگر واسطه ای برای آبرسانی پوست وجود ندارد و پوست خشک می شود. این خشکی باعث می شود که پوست برای جبران ان چربی بیشتری تولید کند. در نتیجه پوست چرب خواهد شد. بنابراین با شستن بیش از حد صورت و از بین بردن چربی ها صورتتان را چرب تر خواهید کرد!
بنابراین افراد دارای پوست چرب نیز نباید به بهانه چرب بودن پوست از صابون ها استفاده کنند.

۲-به وجود آمدن چین و چروک در صورت :
اگر برای پاک کردن صورت خود از صابون استفاده کنید، حالت اسیدی پوست و متعاقبا رطوبت آن را از بین برده اید. حالت اسیدی پوست برای آن فواید بسیاری دارد. از جمله اینکه موجب از بین رفتن باکتری های مضر و جلوگیری از تکثیر آنها می شود. اگر از صابون استفاده کنید پوستتان این ویژگی اش را از بین می برد. همچنین استفاده از صابون موجب خشک شدن و دهیدراته شدن پوست می شود. اگر پوست خشک شود نهایتا در آن خط و خطوط و چین و چروک ها ظاهر می شوند. چین و چروک ها پوست را نازیبا کرده و سن افراد را بیشتر نشان می دهند

۳- کم کردن رطوبت طبیعی پوست

البته متخصصان پوست برای درمان برخی از مشکلات پوستی به مراجعین خود صابون‌ هایی که خاصیت درمانی دارند را تجویز می‌ کنند که نباید استفاده از صابون‌ های درمانی را بدون مجوز پزشک قطع کرد. بنابراین منظور ما عدم استفاده از صابون‌های غیراستانداری است که PH مناسب ندارد و باعث آسیب جدی به پوست می‌شوند، مانند صابون ‌های سنتی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *